I. Организационный момент
II. Актуализация знаний
Проверка домашнего задания в рабочей тетради
— How did you get on with your homework? Did you find it difficult?
III. Выполнение проверочной работы ( на онлайн-уроке)
IV. Работа по теме урока
1. Работа по учебнику УСТНО
Упр. 1 (с. 28). АУДИО
— Let’s remember how to count from 11 to 20.
— Can you count well? Look at the pictures.
Упр. 2 (c. 28).
— Look at the pictures. How many boys and girls can you see? (Three boys and six girls.)
— What are their names?
— Which of them is the oldest/youngest student? How old is he/she?
— Find out how old your partner is.
Упр. 3 (c. 28). Аудио 2
— We meet new people almost every day. Let’s learn how to introduce ourselves. Read out the dialogue, please.
Упр. 4 (с. 28).
the first exchange — первый обмен фразами (в диалоге)
true — правильный
false — неправильный
— Read the task before the dialogue to yourself. The words on the board can help you. How did you understand the task?
Keys: 1F, 2F, 3Т, 4F.)
— Read the dialogue in pairs
V. Инструктаж по выполнению домашнего задания
Составить и записать диалог по образцу Ex. 4 p.28
Запиши слова в словарь: eraser, pencil sharpener, blackboard, timetable,textbook, glue.
Запиши транскрипцию и перевод данных слов. Выучи их.
VI. Подведение итогов урока
|